سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان اینکه اسلامی سازی علوم انسانی بدون وحدت حوزه و دانشگاه ممکن نیست، گفت: دشمن با نقشه ها و توطئه های گوناگون به دنبال جدایی دانشگاه و حوزویان است.

به گزارش خبرگزار ی «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، شب گذشته در نشست مشترک حوزویان  و مسئولین دانشگاه های اصفهان  که به مناسبت هفته  وحدت حوزه و دانشگاه  برگزار شد،  اظهار کرد: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه از مسائل مهم انقلاب اسلامی  است؛ حوزه انقلابی و دانشگاه انقلابی باید این وحدت را در عرصه های عملی هم دنبال کنند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مورد تاکید رهبری و امام راحل نیز بوده است، گفت: یکی از نقشه های دشمنان انقلاب و ایران اسلامی جدایی انداختن میان دانشگاه  و حوزویان است، براین اساس بر این امر غیر  واقع که حوزویان علم ندارند و دانشگاهیان دین ندارند تاکید می ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی خاطرنشان کرد: هدف نظام اسلامی، همدلی و همراهی اساتید دانشگاه  و حوزویان است،  این همراهی می تواند انقلاب اسلامی را به الگوی پیشرفته اسلامی در جهان تبدیل کند.در زمینه های عملی میان حوزه و دانشگاه در سال های اخیر اقدامات زیادی صورت گرفته است .

وی ابراز کرد: تدوین سرفصل های دروس معارف در دانشگاه، تلاش کشترک برای اسلامی سازی علوم انسانی، ایجاد رشته های تخصصی در حوزه علمیه، ایجاد کمیته های مشترک با حضور اساتید دانشگاهی و اساتید دروس خارج در زمینه اقتصاد، بانکداری اسلامی، حقوق و علوم انسانی از جمله اقدامات عملی در راستای وحدت عملی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha